Winterse beleving als omzet kans

Winterse beleving als omzet kans

editie.nl 24
Niet verwacht, maar toch gekomen; het gevoel van een echte winter. Nederland maakt zich warm voor het koude weer! Schaatsen, erwtensoep en….?

Maken retailers voldoende gebruik van deze actuele kansen. Eigenlijk niet, want een lekkere winterjas is bijna niet meer te koop en sneeuwschuivers zijn onlangs in de uitverkoop geruimd. Als het regent verkoop je paraplu’s, maar als het koud is weet retail Nederland niet optimaal de kansen te benutten. Online zie je wel dat er snel ingehaakt wordt op deze nieuwe situatie. Retailers die de ijspret aangrijpen om specifieke producten te belichten. In de top 5 van meest verkochte zaken staan naast schaatsen, wanten, mutsen etc ook de badjas! De winterse kou zorgt ook in huis voor ander gedrag. Leuk onderwerp om eens met een aantal retailers te brainstormen wat de bottle necks zijn om sneller in te haken op actuele belevingen.

Geef een reactie

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter