Oranje Barometer onderzoek EK2012

Oranje Barometer onderzoek EK2012

Samen met onderzoeksbureau Trendbox doet Activate&co sinds het EK2000 consumentenonderzoek naar de werking van activatie campagnes die inhaken op oranjebeleving. Tijdens Euro2012 hebben we meer dan 600 consumenten ondervraagd naar een groot aantal lopende EK/Oranje activatie campagnes. Algemeen beeld was dat de consumenten waardering lager was dan eerdere EK/WK’s. Erg goed scoorden de bier merken en in retail land C1000&Spar. Opvallend was de lage waardering voor Albert Heijn die altijd de Top 10 haalde. Zeker door het zeer grote aanbod, meer dan 250 nationale inhaak campagnes telden we via de Oranje actie teller, is een simpel en sterk concept essentieel. Opvallend was de grote ┬áinzet van social media en apps.

Remia wist met een slimme EK vertaal app hoog te scoren. Samen met app ontwikkelaar Pinch, hebben we alle EK apps vergeleken en getest. Daar kwam Remia als leukste app ook als beste uit de bus.

Een van de EK2012 trends is dat veel retailers zeer actief de oranje beleving aangrepen om “de supporterswinkel van Nederland” te claimen. C1000 wist daar verrassend als nummer 1 uit de bus te komen met zijn totale marketing aanpak rond oranje.

Meer actuele info over onderzoek en oranjebeleving; Oranjebarometer.nl.

 

Geef een reactie

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter